wtorek, 3 lipca 2012

Podróż


Na pożegnanie od siostry dostałam własnoręcznie wykonany plakat z jej wizją Durhamu;)
Wielogodzinne pakowanie zakończyło się sukcesem: tym razem biorę mniej toreb!

I received goodbye picture from my sister with her own vision of Durham. I spent a lot of time packing, but it was successful - I didn't have too many bags!

Jak zwykle jako środek transportu wybrałam autobus Eurolines. W zeszłym roku firma sprawdziła się świetnie, więc nie sądziłam, że w tym może być inaczej. A jednak... Już na samym starcie autobus miał ponad godzinę opóźnienia. W dodatku planowanego, o czym biuro nie zamierzało mnie poinformować. Potem dowiedziałam się, że po drodze będzie przesiadka... gdzieś:D której tak naprawdę wcale nie było.
Moja podróż składała się z dwóch etapów: Łódź-Londyn, Londyn-Durham. Do Londynu jedzie się 24h - do przeżycia jeśli puszczają filmy w autobusie. Ciekawym urozmaiceniem jest przeprawa promem przez kanał La Manche.

As usually, I chose travelling by bus - Eurolines. Last year I used the same company and  it was really nice, so I didn't expect any problems. Unfortunately, my bus was late about 1 hour. The schedule was changed and passengers were not informed about it. In the office I was told that I would have to change to another bus... somewhere on my way. Fortunately I didn't have to do it. I was traveling with 2 buses: from Lodz to London and from London to Durham. It takes about 24 h to go to London - but it is ok if you watch movies or sleep. Interesting part of this journey is crossing English Channel via a Channel ferry.



W Londynie czekała mnie 5 godzinna przesiadka, więc miałam okazję zwiedzić to miasto w bardzo ekspresowym tempie:D

I had 5 hours break in London, so I used this time to do super fast sightseeing.



Oczywiście autobus z Londynu także był opóźniony, więc na miejsce dotarłam chyba 2 godziny później niż planowałam, ale komfort jazdy był zupełnie inny... przynajmniej miałam trochę miejsca na nogi.
Durham jest małym miasteczkiem, ale żeby dostać się do akademika najlepiej wziąć taksówkę.
Pan taksówkarz był bardzo miły i dowiózł mnie prosto na miejsce.

It was not a surprise that my bus from London was late as well. I reached my destination point about 2 hours later than it was planned, but bus was much more comfortable - I had more space for legs.
Durham is rather small city, but the best way to find dormitories is to take a taxi. 




1 komentarz: